НАКАЗ №72 від 28.04.2025
с. Східне Херсонського району Херсонської області
Про підсумки інтегрованого
“Інженерного тижня та STEM” у ліцеї
На виконання Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», відповідно до листів Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» від 27.02.2025 року № 21/08-187 «Про проведення заходу «Інженерний тиждень-2025» та Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» від 17.03.2025 року № 21/08-253 «Про організацію та проведення Всеукраїнського заходу «STEM- тиждень-2025», наказу №68 від 18.04.2024р. “Про проведення інтегрованого “Інженерного тижня та STEM” у ліцеї, з метою ознайомлення здобувачів освіти з наукою, набуття навичок критичного мислення, комплексного вирішення проблем, розуміння технічних процесів і способів застосування науково-технічних знань у реальному житті, розвитку креативності та інженерного потенціалу, конструкторських навичок, інтересу до природничих наук у КЗ “Східненський ліцей” пройшов Інтегрований “Інженерний тиждень та STEM”, у ліцеї в рамках Інтерактивної рольової-гри “Інженерно-конструкторське бюро “Victory””.
Глобальна мета тижня - популяризація STEM-освіти. Тема якого- «Адаптація та протистояння»
Онлайн - заходи Тижня заплановані на період з 21.04.2025 р. по 25.04.2025р. , охопили учнів 1- 11 класів.
Усі заплановані заходи у рамках Тижня пройшли організовано.
Вони продемонстрували зацікавленість учнів до вивчення “Я досліджую світ”, “Дизайн і технології”, математики, фізики, технологій (трудового навчання), біології і екології, хімії, інформатики, показали творчу підготовку вчителів, їх творчий підхід до проведення онлайн- позакласних заходів.
Робота Tижня була спланована так, щоб заходи охоплювали різні сфери діяльності вчителів та учнів, були цікавими, корисними, сприяли інтелектуальному, творчому та естетичному розвитку учнів.
Напередодні, згідно наказу наказу №68 від 18.04.2024р. “Про проведення інтегрованого “Інженерного тижня та STEM” у ліцеї, було визначено відповідальних (консультантів) за віковими групами учасників: молодша (1-4 класи) — Парафілова Г.А. та асистенти вчителів початкових класів, середню та старшу (5-11 клас) — Толочна О.А.
Завдяки колективній праці, тиждень розпочався та мав феєричний успіх. У процесі роботи, вчителі виявили бажання долучитись до неймовірного дійства, аби виконати програму “максимум”.
Під час роботи було залучено переважну більшість учнів та проведено безліч активностей.
“Живі звіти” велись у класних Viber групах щоденно та у соцмережі:
- https://www.facebook.com/groups/805895179541236?locale=uk_UA (Група у Facebook “Відділ STEM-освіти ІМЗО”, яка створена з метою популяризації галузі STEM-освіти)
Куратор закладу підсумував роботу та разом з вчителями підготували Сертифікати для активістів. Кожен класний колектив отримав нагороду за найкращі інженерні рішення. Найактивнішими колективами визнано учнів 2, 3, 4 та 8, 10 класів.
День перший, “STEM-день-25!”. Урочисте відкриття Інтегрованого “Інженерного тижня та STEM”, у ліцеї у рамках Інтерактивної рольової-гри “Інженерно-конструкторське бюро “Victory””
“Вже сьогодні потрібно думати, як виховати кращих представників майбутнього” (ІМЗО)
Гасло інженерного тижня: Немає перешкод людській думці (Сергій Корольов).
День другий. Гасло дня: “Крім таланту важливіші наполегливість і допитливість” ( А. Ейнштейн).
22 квітня, у міжнародний день День Землі, який присвячений збереженню довкілля, вчителі, батьки, дівчата/хлопці- STEM 1-11 класів, долучилися до Міжнародної акції «Цифрове прибирання» (Digital Cleanup) – до глобальної ініціативи, яка об’єднує мільйони людей задля очищення цифрового простору. У День Землі по всій планеті лунав Дзвін Миру — символ мирного життя й солідарності народів. 22 квітня його звучання закликає людей докласти більше зусиль до захисту миру й збереження довкілля.
У 2025 році День Землі присвячений відновлюваній енергії. Тема має назву «Наша енергія, наша планета» («Our Power, Our Planet»). Рух Earth Day закликає використовувати відновлювану енергію й потроїти її виробництво до 2030 року.
Учні ліцею насаджували квіти та дерева, у рамка акції “Екологія власної садиби”.
За отриманими методичними матеріалами, для молодшої вікової групи (1-4 класи) , були підібрані такі завдання:
- “Веселка в стакані” (продемонстрував дивовижні властивості води), “LED Веселка” (світлодіодне дитяче нічне світло LED/ веселка своїми руками;
- “Хваталка з стаканчиків” (цікава дитяча іграшка своїми руками), “Хапалка”(для “ігрових автоматів”). Найкращими роботами учнів 1 класу визначено фото/відео-роботи: Дудки Анни, Посунько Миколи, Осадчого Артема (”Динозаврик від Анни”, Іграшка “Навантажувач від Артема”, Іграшка “Навантажувач від Миколи”, Іграшка “Котик від Миколи””);
-“Бульбашки”(мильні бульбашки з’явилися приблизно тоді ж, коли дорослі придумали саме мило — кілька тисяч років тому. Ми звикли до прозорих бульбашок, у яких можна побачити веселку) ;
-“Швидкий старт” ( розвиток навичок конструювання, ознайомлення з принципами взаємодії повітря з рухомими обʼєктами , дії за алгоритмом) діти влаштували перегони, чия ракета злетить швидше, за встановленими правилами, які не дозволятимуть надто сильно розводити нитки. Найкращими роботами учнів 3 класу визначено роботи:
-Гончар Аліни, Демяник Єви, Каретіна Тимофія, Гуліної Ангеліни, Коваль Кароліни, Литвиненко Олександри, Цюпер Олександра, Кушнір Єлизавети;
-”Більбоке” (виготовлення іграшки з підручних матеріалів, яка чудово розвиває такі фізичні якості, як: координацію рухів, спритність, окомір тощо)
Найкращими роботами учнів 2 класу визначено роботи: Петрова Владислава, Зіменс Аріни, Ропай Іллі , Кустова Ростислава, Євченко Кіри, Павлюченко Каріни , Павлюченко Олександри, Скоріченко Анни,Османової Аріни, Ковш Кіри , Іванової Вікторії, Пасенченко Марії , Степанов Марка , Сцьобала Глєба.
Учні 4 класу презентували віртуальну виставку “Моє хобі”:
- ”Весняний букет від Вікторії”, “Машина із країни LEGOнарія від Богдана” та гра "Лабіринт", “ Годівниця-альтанка для пташок від Віталіни”, Іграшка “ Медичний робот від Віолетти”, “Букет Перемоги від Діани” та іграшка "Риба як символ родючості й життєдайності", “Букети для святкового настрою від Валерії”, “Маки рідного краю від Софії”, “Еко-готель “Ластівка” та “Готель для бджіл” від Олексія””, “Екохатинка від Поліни”.
День третій. Гасло дня: - Недостатньо тільки отримати знання - їх треба застосовувати. Недостатньо тільки бажати - треба діяти. (Й. Гете)
За отриманими методичними матеріалами, для учнів cередньої та старшої вікової групи (5-11 класи) , були підібрані такі завдання:
-“Готель для бджіл”, найкращими роботами учнів визнано роботи: учнів 5 класу- Цвігуна Артема, Петрова Костянтина, Чугунової Кири, Бунчук Артема, Лободіна Єгора, Чихун Софії; учнів 9 класу- Гончарук Марії, Ляхович Вікторії, Прокопчука Дмитра; учнів 11 класу- Старигіної Поліни, Поліщук Катерини, Зінь Діани, Симчука Дмитра.
-“Картонний пенал” (екологічний дизайн), найкращими роботами учнів визнано роботи: учнів 6 класу Ткаченко Аніти, Цапко Олександра, Павлюченко Лізи; учнів 8 класу: Ропай Вероніки, Євченко Вероніки, Саган Анастасії, Старигін Артема, Овчарук Ангеліни, Морозової Анастасії, Бухтій Альони, Бунчук Ігора, Барладян Анни ;
-учні 9 класу: Посунько Поліна, Ляхович Вікторія, Прокопчук Дмитро;
-учні 10 класу: Біла Катерина, Подворна Каріна,Никитюк Маргарита, Вдовиченко Софія;
-учні 11 класу: Симчук Дмитро, Старигіна Поліна, Поліщук Катерина, Зінь Діана, Старигіна Крістіна.
-"Принцип доміно", розвиває просторове мислення і дрібну моторику, найкращими роботами учнів визнано роботи: учнів 6 класу: Павлюченко Єлизавєти, Цапко Олександра, Антонової Ольги; учениці 8 класу Ропай Вероніки;
-"Шнуроплетіння", поєднавши математику, виготовивши станок для плетіння, і технології, освоївши техніку шнуроплетіння "куміхімо" з 8 ниток, Апарасківі Єлизавета учениця 7 класу та Зінь Діана учениця 11 класу виготовили “Патріотичний браслет”;
-"Катапульта", поєднавши математику (зробивши кістяк піраміди), фізику (перевіривши закони руху тіла, кинутого під кутом до горизонту, сили пружності, закони інерції), технології (виготовлення виробів з підручних матеріалів), учень 11 класу Симчук Дмитро витотовив та випробував свій винахід ;
-"Більбоке",(виготовлення інтерактивної іграшки з підручних матеріалів),найкращими роботами учнів визнано роботи: Подворної Каріни, Білої Катерини, Мизгала Романа, Білої Наталі, Вдовиченко Софії, Ковш Анни, Киричук Альони, Никитюк Маргарити.
День четвертий. Гасло дня: - Єдиний шлях, що веде до знання - це діяльність. (Б. Шоу)
За отриманими методичними матеріалами, для учнів старшої вікової групи (8-11 класи) , були підібрані такі завдання:
-“Кінетична скульптура”, найкращими роботами учнів визнано роботи: учнів 11 класу Поліщук Катерини, Зінь Діани, Старигіної Крістіни;
-“Тенсегріті — вежа”, дивовижна архітектура натягнутих конструкцій, найкращими роботами учнів визнано роботи: учнів 9 класу- Прокопчука Дмитра, Посунько Поліни, Ляхович Вікторії, учнів 8 класу - Бухтій Альони, Барладян Анни, Морозової Анастасії, Овчарук Ангеліни, Коваль Анни, Ропай Вероніки.
У рамках Інтегрованого “Інженерного тижня та STEM” вчителями 1-4 класів були проведені ранкові зустрічі на теми:
-" Діти — винахідники", “Винаходи дітей, що змінили світ”, "Винаходи українців, що змінили світ, та суто жіночі винаходи ", 23 квітня - Міжнародний день творця і Всесвітній день лабораторій", " Всесвітній день творчрсті та інноваційної діяльності", “Винаходи людства, підказані природою!”.
День п’ятий. Підсумок тижня. Нагородження переможців.
“Дівчата та Хлопці STEM- 25!”
Тиждень був насиченим цікавими подіями.
Робота була спланована так, щоб заходи охоплювали всіх учнів закладу. Проведені заходи продемонстрували зацікавленість учнів вивченням “Я досліджую світ”, “Дизайн і технології”, математики, фізики, технологій (трудового навчання), біології і екології, хімії, інформатики, грунтовну роботу вчителів з активізації й розвитку пізнавальної діяльності учнів з даних предметів.
Проведення Інтегрованого “Інженерного тижня та STEM”, у ліцеї в рамках Інтерактивної рольової-гри “Інженерно-конструкторське бюро “Victory””, дало змогу повторити, закріпити і розширити знання учнів у вивченні навчальних предметів “Я досліджую світ”, “Дизайн і технології”, математики, фізики, технологій (трудового навчання), біології і екології, хімії, інформатики.
В основі STEM-навчання лежить системно-діяльнісний підхід, самостійна дослідницька робота учнів.
Сьогодні STEM-освіта активно застосовується у закладі освіти, але найчастіше педагогам звичніше використовувати інші термін, «проєктна діяльність».
STEM – це універсальний практико-орієнтований підхід, який дозволяє учням справлятися із завданнями будь-якої складності, від виговлення іграшки до “Катапульти”.
НУШ базується на цінностях STEM-освіти, тому і вчитель потрібний сучасній школі мобільний і готовий переформатувати своє мислення на інноваційне, який готовий взяти на себе відповідальність працювати з академічно здібними й обдарованими учнями.
Вчителі закладу освіти продемонстрували найрізноманітніші форми роботи, які вони використовують у своїй педагогічній роботі з метою розвитку креативності учнів.
Виходячи з вищезазначеного,
НАКАЗУЮ:
1. Визнати проведення Інтегрованого “Інженерного тижня та STEM”, у ліцеї в рамках Інтерактивної рольової-гри “Інженерно-конструкторське бюро “Victory”” у КЗ “Східненський ліцей” на високому рівні.
2. Вчителям навчальних предметів “Я досліджую світ”, “Дизайн і технології”, математики, фізики, технологій (трудового навчання), біології і екології, хімії, інформатики Стебловській С.П., Чихун А.О., Терещенко В.М., Парафіловій Г.А., Скибі Н.В., Осадчук І.В., Скибі І.М., Толочній О.А., Семенюк В.І.:
2.1. Продовжувати і на далі, активно залучати 1-7 класів НУШ, 8-11 класів до онлайн-заходів, під час проведення Тижня.
3. За активну, творчу участь в організації та проведенні Інтегрованого “Інженерного тижня та STEM”, у ліцеї в рамках Інтерактивної рольової-гри “Інженерно-конструкторське бюро “Victory”” відзначити роботу - Стебловської С.П., Чихун А.О., Терещенко В.М., Парафілової Г.А., Скиби Н.В., Осадчук І.В., Скиби І.М., Толочної О.А., Семенюк В.І.
4. Розглянути підсумки Інтегрованого “Інженерного тижня та STEM”, у ліцеї в рамках Інтерактивної рольової-гри “Інженерно-конструкторське бюро “Victory”” у 2024- 2025 навчальному році на засіданні МО вчителів початкових класів та МО вчителів природничо-математичного циклу.
5.Відзначити активних учнів під час проведення Інтегрованого “Інженерного тижня та STEM”, у ліцеї в рамках Інтерактивної рольової-гри “Інженерно-конструкторське бюро “Victory””:
- учнів 1 класу- Дудку Анну, Посунько Миколу, Осадчого Артема;
-учнів 2 класу-Петрова Владислава, Зіменс Аріну, Ропай Іллю , Кустова Ростислава, Євченко Кіру, Павлюченко Каріну , Павлюченко Олександру, Скоріченко Анну,Османову Аріну, Ковш Кіру , Іванову Вікторію, Пасенченко Марію , Степанова Марка , Сцьобала Глєба;
-учнів 3 класу- Гончар Аліну, Демяник Єву, Каретіна Тимофія, Гуліну Ангеліну, Коваль Кароліну, Литвиненко Олександру, Цюпер Олександра, Кушнір Єлизавєту;
-учнів 4 класу- Скибу Олексія, Бухтій Діану, Чуприну Богдана, Новікову Поліну, Телішову Софію, Деніженко Вікторію, Набоку Вероніку, Бєляєву Віолетту, Юхно Віталіни;
-учнів 5 класу- Цвігуна Артема, Петрова Костянтина, Чугунову Киру, Бунчук Артема, Лободіна Єгора, Чихун Софію;
-учнів 6 класу- Ткаченко Аніту, Цапко Олександра, Павлюченко Лізу;
-учнів 7 класу- Деніженко Алевтину, Каретіна Уляну;
- учнів 8 класу Ропай Вероніку, Євченко Вероніку, Саган Анастасію, Старигіна Артема, Овчарук Ангеліну, Морозову Анастасію, Бухтій Альону, Бунчук Ігора, Барладян Анну, Коваль Анну;
-учнів 9 класу- Гончарук Марію, Ляхович Вікторію, Прокопчука Дмитра, Посунько Поліну;
-учнів 10 класу- Подворну Каріну, Білу Катерину, Мизгала Романа, Білу Наталію, Вдовиченко Софію, Ковш Анну, Киричук Альону, Никитюк Маргариту;
-учнів 11 класу- Симчука Дмитра, Старигіну Поліну, Поліщук Катерину, Зінь Діану, Старигіну Крістіну.
6. Нагородити Сертифікатами за активну участь учнів 1-11 класів, які показали результативну роботу в рамках Інтегрованого “Інженерного тижня та STEM”/
7. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Скибу Н.В.
Директор Ірина ОСАДЧУК
З наказом ознайомлені через Клас рум “Східненський ліцей” 2023:
__________Інна СКИБА ________Вікторія ТЕРЕЩЕНКО
__________Надія СКИБА ________Галина ПАРАФІЛОВА
__________Анна ЧИХУН ________Олена ТОЛОЧНА
__________Світлана СТЕБЛОВСЬКА ________Вікторія СЕМЕНЮК
28.04.2024
Додаток 1
Інтерактивна рольова-гра
“Інженерно-конструкторське бюро “Victory-25” “
Тип |
Комунальний заклад (підприємство) |
Галузь |
Освіта, “STEM-освіта” |
Засновано |
2025р. |
За підтримки |
NOVA UKRAINE Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» |
Потужність |
130 здобувачів освіти |
Головні інженери-конструктори |
Толочна О.А., вчитель математики Парафілова Г.А.,вчитель початкових класів |
Інженери-конструктори |
Стебловська С.П., вчитель 1 класу Чихун А.О., вчитель 1 класу Терещенко В.М.,вчитель 1 класу Парафілова Г.А.,вчитель 1 класу |
Інженери-конструктори |
Чихун А.О., вчитель технологій (трудового навчання) Семенюк В.І., вчитель фізики, географії Скиба І.М., вчитель інформатики, біології Скиба Н.В.,вчитель хімії, біології Осадчук І.В., Толочна О.А., вчителі математики |
Замовлення - Виготовити |
“Бульбашки”, “Швидкий старт”, “Хапалка”,“Готель для бджіл”,“Картонний пенал”, “Кінетична скульптура”, “Тенсегріті — вежа”, “Літун XL” |
Термін виконання |
До 28 квітня 2025 року |
Замовник |
ТОВ “School Nadiya” |
Розрахунок |
СЕРТИФІКАТ “За краще інженерне рішення” SMAKOLIK (з СЕРТИФІКАТОМ якості) |
Немає коментарів:
Дописати коментар